2012/12/19

Säljer saker på eBay

Jag har sålt ett par grejor på eBay. Det är alltid lika stressande, ibland undrar jag varför jag ens bryr mig. Jag är så orolig att människorna ska bli missnöjda eller att paketen inte ska komma fram ordentligt. Riktigt påfrestande måste jag säga. Idag ska jag skicka ett paket med en iPhone till Ryssland. Kan man lita på att det kommer fram ordentligt, eller har mina inbyggda fördomar tagit över mitt förnuft? Hursomhelst så har jag skickat ett meddelande till killen som vann mobilen med förslaget att han kan få paketet försäkrat om han vill. Lika bra att ge ett alternativ...

En gång sålde jag en Thomas Pink skjorta, den var i jättebra skick. Allt var frid och fröjd och paketet skickades i god tid, väl inslaget. Likväl fick jag en halvknasig feedback. Positiv feedback märk väl, men texten människan skrev var inte helt kanon. Grammatiskt sett var det katastrof! Det löd något i stil med: "Skjortan acceptabel var inte, tack leverans" Ja... jag vet inte vad man ska tro. Människan kontaktade mig aldrig för att klaga, så jag ska väl inte vara för paranoid över det.

I övrigt måste jag erkänna att jag älskar eBay! Mina klagomål till trots så gillar jag att sälja saker där. Det är så lätt och man tjänar ju faktiskt helt ok på det. Min triumf var då jag sålde en kanin-Kinderäggskollektion för £8, vem köper det liksom?! En annan gång sålde jag tomma Nintendo DS spelkartonger för £2-3 styck. Jag hade varit på semester till Barcelona och någon av städpersonalen (antar att de var dem, vet ej vem som annars hade tillgång till vårt rum) stal mitt resefodral med sex jävla spel! Efter att jag svalt bitterheten sålde jag alltså de tomma spelfodralen. Helknasigt att de faktiskt köptes!


Jag köper rätt mycket på eBay med. En kille på jobbet skröt för ett tag sen vitt och brett om att han köpt en ny espressomaskin. Ett kap han hittat i någon internetbutik för £100. Han var så vansinnigt nöjd och berättade om den nästan varje dag. Jag berättade att jag med köpt en espressomaskin ett tag sedan på eBay och att den enbart kostat £40. Han var inte imponerad, den kunde ju omöjligt vara lika bra som den han precis köpt! Efter en vecka eller så stod det klart att vi båda givetvis ägde samma typ av maskin. Jag blev mycket nöjd!

Jag har länge försökt bli medlem på Tradera.se, det skulle vara bekvämt att sälja mina saker till Sverige, eftersom jag har en hel del svenska dvd's, böcker etc. Men Tradera VÄGRAR att låta mig bli medlem. Jag förstår verkligen inte vad problemet är. Jag får dock intrycket att Blocket fortfarande regerar då det kommer till privatförsäljning i Sverige. Jag minns att jag ett tag var besatt av att skaffa mig en Diorväska. Jag var inne på Blocket mest varje dag för att hitta en billig. Givetvis var de flesta fejk, men det hindrade mig tydligen inte. Problemet var att jag hade en budget på typ 200kr, haha. Det kom jag inte långt på, och efter en månad eller så hade jag helt glömt Diorväskan. Slutet gott allting gott, och nu ryser jag bara jag ser skrället!



Rolig tröja! Egentligen avskyr jag hela "I heart" hypen, men den här var ändå kul

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar